VÄLKOMMEN IN

VÄLKOMMEN

torsdag 13 januari 2011

Längtar till våren!!!!!!

Usch, vad jag är trött på snön...jag längtar så till våren. Idag ska jag plocka undan julsakerna sen ska jag köpa hem en stor bukett tulpaner i helgen så man kan få lite vårkänsla i alla fall:) En som gillar snön däremot är vår hund. Vi plumsar genom ganska mycket snö när vi går till ett hus där vi passar katter (500 m med 1/2 meter snö) vilket förvisso ger bra träning för kroppen, men annars ser jag inte mycket tjusning i det...men det gör vår hund. Igår hittade han ett spännande luktspår nere på botten av snön och det såg ganska lustigt ut när han grävde för han försvann nästan.
Igår tog vi ytterligare ett steg gällande vår renovering...vi köpte hem gipsplattorna till taket så förhoppningsvis kommer taket upp i helgen, då ser det förhoppningsvis ut som ett rum igen och man börjar se slutet på projektet. Problemet nu är att jag inte kan bestämma mig för vilka luckor som blir bra. Jag var helt inne på högblanka svarta luckor från början men när jag gjorde en 3D-bild på IKEAs hemsida så blev det inte alls bra eftersom vi har vita vitvaror så nu lutar det åt vita högblanka luckor och svart kakel istället...men gud så svårt det är att bestämma sig. Ambivalent är väl rätta ordet. Men allt blir nog ändå bättre än hur det såg ut innan:)

Nu är det snart dags att köra till jobb...sen är jag ledig i dagarna fyra, så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar