VÄLKOMMEN IN

VÄLKOMMEN

tisdag 4 januari 2011

Mer tid

Sitter med mitt morgonte...snart dags att hoppa in i duschen för att komma iväg till jobb. Idag blir det ett 11-timmars pass p g a ett möte. Det innebär att jag inte hinner med annat än jobb idag. Var tar all tid vägen? Vi är mitt uppe i en större renovering (kök+tv-rum) och man ska hinna med jobb och studier. Det är ett dilemma, för pluggar jag för mycket när jag är hemma så hinner man inte renovera så mycket och ställer jag mig och spacklar eller något annat så känner jag mig stressad över att jag inte hinner med studierna...och där emellan ska man sköta sitt heltidsarbete. Jag hade behövt några 48-timmars dygn nu:) Annars hade det varit skönt att emigrera till varmare breddgrader:)

Apropå det så sitetr jag och är lite avundsjuk på alla som åker på semester nu när det är så kallt och eländigt här hemma. Jag tycker att alla i vår omkrets är iväg..Thailand, Indien, Afrika, Spanien. Jag pratade med mannen om det igår...att vi kan strunta i att åka någonstans till sommaren och beställa en resa till nästa vinter istället för jag tror att man uppskattar det ännu mer när det är kallt hemma. Tips på bar sommarställen på vintern någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar